-->

torsdag 1. september 2011

Løvetannbarn med flere evner enn jeg trodde :o)

Jeg er altså plassert hos Blå Kors, etter mange år med virring innen systemet. NAV har ikke riktig visst hvor de skal plassere meg - og da er det jaggu godt at Blå Kors Attføringssenter tar imot sånne som meg :o)

Vi som får prøve oss ut i jobb der bærer alle en egen historie - min er kort fortalt sånn; 
trøblete oppvekst med seksuelle overgrep og ymse vold, ble tidlig alenemor, falt av utdannelsene, fikk lymfekreft, snublet innom en voldelig kjæreste, tilbragte fire år i gruppeterapi, fant mannen i mitt liv, fikk to barn med ham, giftet oss, fikk hjerneslag. Enkelt og greit, hehe.

Du kan si at noe av dette påvirker meg nok en liiiten smule.
Men det kommer seg.

Men tilbake til jobben hos Tante Blå! Det er et helt fantastisk sted å være. 
Jeg koser meg hver minutt jeg er der.


Det å kunne hente en krakk til en ihuga bokelsker som krykker til tross SKAL ha tak i romaner på nederste hylle, det er stas. Og så skravle med henne om bøker og oppdaga at vi deler synspunkt om både Hamsun og Margareth Mitchell, enda bokelskeren er omlag 40 år eldre enn meg.

Det er noe med å bonde over gamle bøker.

Vi har en hyggelig herremann innom, på evig jakt etter Agatha Christie. Vi er enig om at "Ti små negerbarn" er Agathas beste roman, og at John Dickson Carr fortjener mer oppmerksomhet.

Innimellom lurer jeg på om våre herlige kunder ved at den smilende tjukkasen som anbefaler bøker og hjelper dem å finne romaner de for lengst har glemt tittel på, ikke er ferdig med VGS engang.

Jeg strøk og strøk og var kretsmester i fravær. Satt hjemme og grein og leste rare bøker istedet.

Men i bokkroken på Tante Blå? Det er jeg suveren. Jeg vet hvor alt står, jeg har lest nesten alt. 
Det er ganske kult!

Løvetannbarn FTW! 

7 kommentarer:

  1. Jeg tar av meg hatten for deg, til tross for alt du har opplevd, og fortsatt klarer å stå oppreist... Du er en enestående flott, herlig "jente", og du skriver utrolig bra :-)

    SvarSlett
  2. Er så stolt av deg herlige du!
    Klem Ingrid <3

    SvarSlett
  3. Fin blogg, og flott dame. Sjelden jeg legger igjen kommentarer, men det er ikke ofte man kommer over så sterke damer som deg. Èn ting er i alle fall helt sikkert, det er ikke mangel på evner som gjør at du ikke har klart å fullføre VGS.

    Lykke til videre i den nye jobben din, sender deg mange fine tanker♥

    SvarSlett
  4. Ble helt rørt av det du skriver! Så flott at du har funnet et sted du liker å være og hvor du føler du kan gjøre en forskjell. Stå på! :)

    SvarSlett
  5. Heksa, heksa go go go. Du er UNIK, søteste du.

    SvarSlett
  6. Takk for koselig kommentar... Og så bra du likte tipsene :) Klem villa Fredfull

    SvarSlett
  7. Tusen takk for varme hilsner! :o)

    SvarSlett